Halti verkkokaupan käyttäjäsopimus

  1. Sopimuksen osapuolet
  2. Käyttöoikeus
  3. Rekisteröityminen
  4. Käyttäjän vastuut ja velvollisuudet
  5. Henkilötietojen kerääminen ja käyttö
  6. Tilaaminen
  7. Tuotteiden hinnat
  8. Toimitus
  9. Peruuttaminen ja palautukset
  10. Muutokset
  11. Riitojen ratkaisu
  12. Verkkokaupan kautta myymälöistä varatut ja noudetut tuotteet (Click & Collect)
  13. Force Majeure

1. Sopimuksen osapuolet

Tämä sopimus sisältää Halti Oy;n (Palvelun tarjoaja) ylläpitämän Halti -verkkopalvelun (Palvelu) käyttöä koskevat ehdot. Käyttäessään Palvelua, ostaessaan tuotteita Palvelusta tai rekisteröityessään Palveluun Käyttäjä hyväksyy tästä sopimuksesta ilmenevät ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja.

Palvelun tarjoajan yhteystiedot:

Halti Oy / Halti verkkokauppa
Massbyntie 101, FI-01151 Söderkulla
Y-tunnus: 1896680-7

2. Käyttöoikeus

2.1. Yksityiset kuluttajat
Palvelu on tarkoitettu yksityisille täysi-ikäisille kuluttajille. 
2.2. Yritykset
Myös yritykset voivat käyttää Palvelua. Kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita.
2.3. Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle.

3. Rekisteröityminen

3.1. Käyttäjä voi rekisteröityä Palvelun käyttäjäksi täyttämällä rekisteröitymislomakkeen ja valitsemalla itselleen käyttäjätunnuksen sekä salasanan. Käyttäjä voi tilata tuotteita myös rekisteröitymättä.
3.2. Tilaamalla tuotteita Käyttäjä vakuuttaa tutustuneensa näihin ehtoihin, hyväksyy ne ja sitoutuu noudattamaan niitä.
3.3. Rekisteröityminen on maksutonta.

4. Käyttäjän vastuut ja velvollisuudet

Käyttäjä vastaa kaikista hänen käyttäjätunnuksellaan ja salasanallaan tehdyistä tilauksista. Käyttäjä on vastuussa käyttäjätunnuksensa ja salasanansa salassapidosta.

5. Henkilötietojen kerääminen ja käyttö

5.1. Palveluntarjoaja vastaa käyttäjän antamien tietojen asianmukaisesta käsittelystä ja käyttäjän yksityisyydensuojan säilymisestä. Käyttäjän antamat tiedot tallennetaan Palvelun tarjoajan asiakasrekisteriin. Tilauksen suorittamiseksi pakollisia tietoja ovat Käyttäjän etunimi, sukunimi, lähiosoite, postitoimipaikka, maa, sähköpostiosoite ja puhelinnumero.
5.2. Palvelun tarjoaja ei luovuta keräämiään henkilötietoja ulkopuolisille tahoille.
5.3. Asiakasrekisterin tietoja voidaan käyttää sähköisessä suoramarkkinoinnissa vain, jos Käyttäjä on antanut tähän suostumuksensa.
5.4. Palvelun tarjoaja pidättää itselleen oikeuden luovuttaa Käyttäjää koskevia tietoja viranomaisten käyttöön, mikäli Käyttäjä on toiminut lain ja hyvän tavan vastaisesti.
5.5. Käyttäjällä on oikeus tarkastaa, muuttaa tai poistaa itseään koskevat tiedot asiakasrekisteristä.
5.6 Käyttäjän antamia tietoja Halti verkkokauppa -asiakasrekisteriä varten säädellään rekisteriselosteemme perusteella. Käyttäjä vastaa siitä, että annetut tiedot ovat totta ja täydellisiä ja tietoja päivitetään tarvittaessa. Emme koskaan luovuta tietoja kolmannelle osapuolelle. Liittymällä Halti verkkokauppa -asiakasrekisteriin suostut säännöllisesti vastaanottamaan viestejä Halti verkkokauppa -asiakasrekisteristä. Voit milloin tahansa peruuttaa jäsenyytesi klikkaamalla Peruuta tilaus -kohtaa sähköpostiviestissä, tekstiviestissä tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@halti.com ja pyytämällä, että sinut poistetaan postituslistalta. Jos peruutat jäsenyytesi Halti verkkokaupan asiakasrekisterissä, et enää vastaanota viestejä ja joudut rekisteröitymään uudelleen mikäli haluat liittyä uudelleen Halti verkkokaupan -asiakasrekisteriin. Lue lisää tietosuojaselosteesta.

6. Tilaaminen

6.1. Palvelusta tilattaessa sitova kauppasopimus syntyy, kun Palvelun tarjoaja lähettää Käyttäjälle tilausvahvistuksen, jossa tuotteen saatavuus ja toimitus vahvistetaan.
6.2. Palvelun tarjoaja pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilausta.

7. Tuotteiden hinnat

7.1 Tuotteen hinta on Palvelun sivulla tuotetietojen yhteydessä tilaushetkellä näkyvä hinta.
7.2 Hintaan lisätään toimituskulut, ellei tilaus ylitä rahtivapaan toimituksen minimiarvoa. Maksu on tilauskohtainen, ellei toisin mainita. Kulloinenkin toimitusmaksu ilmenee Palvelussa ennen tilauksen suorittamista.
7.3 Palvelussa hinnat ja kuljetuskustannukset ilmoitetaan Käyttäjälle euroissa (EUR).
7.4 Myytäessä ja kuljetettaessa tuotteita hinnat sisältävät Suomen lainsäädännön mukaisen arvonlisäveron.

8. Toimitus

8.1. Palvelun tarjoaja toimittaa myymänsä tuotteet Käyttäjälle kolmannen osapuolen kanssa tekemänsä kuljetussopimuksen perusteella.
8.2. Kuljetuskustannukset lisätään tilauksen hintaan. Kunkin tilauksen kuljetuskustannukset ilmenevät Palvelun Ostoskori-osiossa.
8.3. Tuotteiden toimitusajat määräytyvät tuotekohtaisesti. Toimitusaika riippuu tuotteen saatavuudesta ja lähetyksen määränpäästä. Voimassa olevat toimitustavat ilmenevät kulloinkin Palvelusta.
8.4. Palvelun tarjoaja ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista toimituksen viivästymisistä tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista.
8.5. Palvelun tarjoaja varaa itselleen oikeuden toimittaa tilatut tuotteet eri lähetyksissä.

8.6. Palveluntarjoaja vastaa tuotteen häviämisestä tai rikkoutumista kuljetuksen aikana.

9. Peruuttaminen ja palautukset

9.1. Kuluttajalla on Suomen kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa ilmoittamalla siitä Palvelun tarjoajalle neljäntoista (14) päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Peruutusoikeus ei koske tuotteita, joita on muunneltu Kuluttajan toiveiden mukaisesti. Palautus on ilmainen Palvelun tarjoajan kulloinkin määrittämillä tavoilla. Jos tilaus palautetaan muulla tavalla kuin Palvelun tarjoajan ohjeissa on kerrottu, ostaja vastaa palautuslähetyksen kustannuksista.
Palautuksen ehtona on, että:

  1. Tilaus on peruutettu myyntiehtojen mukaisesti ilmoittamalla siitä Halti verkkokauppaan viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta
  2. Tuote on käyttämätön
  3. Tuote on siinä kunnossa, jossa ostaja sen vastaanotti ja kaikki tuotteeseen kuuluvat osat ovat tallella
  4. Tuote on pakattu alkuperäiseen pakkaukseensa tai vastaavalla tavalla

9.2. Tuote tulee palauttaa välittömästi tilauksen peruuttamisen jälkeen.
9.3. Tilauksen palauttaja on vastuussa tuotteiden mahdollisesti vahingoittumisesta palautuskuljetuksen aikana.

10. Muutokset palveluun ja tähän sopimukseen

Palvelun tarjoaja pidättää itselleen oikeuden tehdä milloin tahansa muutoksia Palveluun, ehtoihin ja tähän käyttäjäsopimukseen.

11. Riitojen ratkaisu

Kaikki tätä sopimusta koskevat erimielisyydet, joita ei voida neuvotteluteitse sopia palvelun tarjoajan kanssa, ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa Suomen lainsäädännön mukaan.

Kilpailu- ja kuluttajavirasto (kkv.fi) on puolueeton ja riippumaton riitojen ratkaisija, jonne voi olla yhteydessä riitatilanteessa. Suomalaisen kuluttajan, jolla on riitatilanne palveluntarjoajan kanssa kannattaa ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan asian selvittämiseksi.

Kuluttaja voi myös käyttää verkkovälitteistä vaihtoehtoista riidanratkaisufoorumia (ODR) erimielisyyden ratkaisemiseen. Lisätietoja on Sinun Eurooppasi -verkkoportaalissa: https://webgate.ec.europa.eu/odr.


12. Verkkokaupan kautta myymälöistä varatut ja noudetut tuotteet (Click & Collect)

12.1. Palvelusta: Click & Collect- palvelun kautta varattaessa sitova kauppasopimus syntyy, kun Palvelun tarjoaja lähettää Käyttäjälle varausvahvistuksen, jossa tuotteen saatavuus ja noutamispaikka vahvistetaan.

12.2. Palvelun tarjoaja pidättää oikeuden hyväksyä kauppasitoumus vasta kun tuotteen saatavuus on vahvistettu Käyttäjälle.

12.3 Tuotteen hinta on Palvelun sivulla tuotetietojen yhteydessä tilaushetkellä näkyvä hinta. Jos tuotteen hinta on noutohetkellä eri kuin tuotetta varatessa sovelletaan varaus hetkellä voimassa olevaa hintaa.

12.4 Palvelun tarjoaja sitoutuu toimittamaan tiedon tuotteen saatavuudesta hyvissä ajoin viimeistään 2 tunnin kuluessa varauksen tekemisestä, pidättäen oikeuden mahdollisiin viivästyksiin sairastapauksissa tai muissa ylivoimaisen esteen (force majeure) tapauksissa, joihin Palvelun tarjoaja ei ole voinut itse vaikuttaa. 

12.5 Palvelun tarjoaja ei vastaa hävikin tai varkauksien aiheuttamista saldovirheistä tai ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista.

12.6. Käyttäjä on velvollinen noutamaan varatun tuotteen kolmen päivän kuluessa varausvahvistuksen saamisesta.

12.7. Palvelun kautta varatun ja myymälässä maksetun tuotteen osalta sovelletaan kunkin myymälässä voimassa olevaa vaihto- ja palautuskäytäntöä. Click & Collect palvelussa ei sovelleta etäkaupan peruutusoikeutta, sillä kuluttajalla on mahdollisuus tutustua tuotteeseen ennen ostopäätöksen tekemistä.

13. Force Majeure

Jos verkkokaupan käyttöehdoissa mainittujen velvollisuuksien täyttäminen ei ole mahdollista ylivoimaisen esteen sattuessa (sodan, luonnon tapahtuman, katastrofin, lainsäädännön tai viranomaisen päätöksen, lakon tai muun niihin verrattavan tapahtuman takia), tällöin asiakkaalla ei ole oikeutta saada korvausta Halti Oy:ltä.