Tuotteiden palautus

Palautusoikeus

Sinulla on oikeus peruuttaa etämyyntisopimus Halti-verkkokaupan toimitusehdoissa mainituin rajoituksin 14 päivän kuluessa siitä, kun tavara on vastaanotettu. Palautus on ilmainen.

Huomioithan, että verkkokauppatilausta ei voi vaihtaa tai palauttaa Halti-myymälässä.

Näin teet palautuksen

  • Pakkaa tuote huolellisesti alkuperäiseen pakkaukseen tai vastaavaan siistiin pakkaukseen. Jos käytät tilauksen alkuperäistä pakettia, muista peittää sen alkuperäiset lähetystarrat.
  • Liitä palautukseen paketin mukana tullut palautuslomake täytettynä. Palautuslomake löytyy pakkauksen ulkopuolelta muovitaskun sisältä.  Mikäli lomaketta ei löydy, käsin kirjoitettu ilmoitus riittää myös. Kirjaathan siihen omat yhteystietosi sekä tilausnumerosi.
  • Lähetä palautus. Vie palautuspaketti Postin / Matkahuollon / PostNordin palvelupisteeseen tai pakettiautomaattiin:

 PALAUTTAMINEN POSTILLA

Sopimusnumerolla 644821  Postin palvelupisteeseen  Palauta paketti Postin palvelupisteen kautta käyttämällä sopimusnumeroa 644821. Pakettiin ei tarvitse merkitä palautusosoitetta, Posti huolehtii siitä, että palautus ohjataan takaisin Haltin varastolle. 
Postin pakettiautomaattiin lähetystunnuksella Luo paketille Helposti-koodi lähetystunnnuksella osoitteessa posti.fi/palautapaketti tai OmaPosti-sovelluksessa. Kirjoita Helposti-koodi pakettiin ja vie paketti Postin pakettiautomaattiin tai Postin palvelupisteeseen.

 

PALAUTTAMINEN MATKAHUOLLOLLA

Palautustunnuksella 9547722 Matkahuollon palvelupisteeseen. Palauta paketti Matkahuollon palvelupisteen kautta käyttämällä palautustunnusta 9547722. Pakettiin ei tarvitse merkitä palautusosoitetta, Matkahuolto huolehtii siitä että palautus ohjataan takaisin Haltin varastolle.
Aktivointikoodilla Matkahuollon automaattiin. Rekisteröitymällä Matkahuollon asiakkaaksi voit hakea palautustunnuksella 9547722 aktivointikoodin Matkahuollon verkkosivuilta automaattiin palauttamista varten.

 

PALAUTTAMINEN POSTNORDILLA

PostNord -toimituksista löydät paketin sisältä palautustarran, jolla voit palauttaa paketin PostNordin pakettiautomaatilla tai palvelupisteellä.

Kiinnitä palautustarra paketin päälle ja vie paketti PostNordin automaattiin tai palvelupisteeseen.

Lue lisää PostNordin palautuksista täältä.

 

  • Ota aina talteen paketin seurantatunnus ja/tai kuitti tositteeksi palauttamisesta.

 

Maksun palautus

Tuotteesta maksamasi hinta palautetaan sinulle samalla maksutavalla, jota olet alun perin käyttänyt. Käsittelemme hyvityksen kahden viikon sisällä sen saapumisesta varastoomme. Kun palautuksesi on vastaanotettu ja hyvitetty, saat viipymättä tiedon asiasta sähköpostiisi.

Mikäli valitsit maksutavaksi laskun ja palautit koko tilauksen, sinun ei tarvitse maksaa laskua. Jos palautit vain osan tuotteista, silloin alkuperäisestä laskusta maksetaan pidettyjen tuotteiden hinta.

Palautuksen ehdot*

  1. Tilaus tulee peruuttaa myyntiehtojen mukaisesti palauttamalla tuote TAI ilmoittamalla palautuksesta kirjallisesti Haltille viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palautus tulee tehdä viipymättä peruutusilmoituksen jälkeen.
  2. Tuote on käyttämätön ja myyntikuntoinen
  3. Tuote on siinä kunnossa, jossa ostaja sen vastaanotti ja kaikki tuotteeseen kuuluvat osat ovat tallella ja riippulaput kiinnitettyinä
  4. Tuote on pakattu alkuperäiseen pakkaukseensa tai vastaavalla tavalla
  5. Tuote on tilattu Haltin verkkokaupasta

Vaihtaminen

Verkkokaupassamme ei ole vaihtomahdollisuutta. Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen, palauta tuote palautusohjeiden mukaisesti ja tee haluamastasi tuotteesta kokonaan uusi tilaus. 

Huomioithan, että tuotteen hinta on aina verkkokaupassa sillä hetkellä voimassa oleva hinta eikä tilaukselle voida tehdä hyvityksiä jälkikäteen. Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi.

Viallinen tai väärä tuote

Jos havaitset tuotteessamme laatuvirheen, olemme toimittaneet sinulle väärän tuotteen tai tuote on vahingoittunut kuljetuksessa, pyydämme sinua ottamaan mahdollisimman pian yhteyttä Haltin asiakaspalveluun info@halti.fi. Liitä reklamaation mukaan tilausnumero sekä selvitys viasta.

Virhe tilauksessa

Tilauksen peruuttaminen tai muuttaminen ei ole mahdollista. Jos tilasit väärän tuotteen, koon tai värin voit palauttaa tuotteen ja tehdä uuden tilauksen.

Palautuslomake

Palautusohjeet, palautuslomake ja lähete löytyvät pakkauksen ulkopuolelta muovitaskun sisältä.  Mikäli lomakkeita ei löydy tai ne ovat hukkuneet, käsin kirjoitettu ilmoitus riittää myös. Kirjaathan siihen omat yhteystietosi sekä tilausnumerosi.

Voinko palauttaa verkkokaupasta varatun (Click & Collect) ja myymälässä maksetun tuotteen?

Myymälästä ostettaessa tuotteen ostamisessa sovelletaan myymälän palautus- ja vaihtokäytäntöä.

Lahjakortti

Voiko lahjakortin vaihtaa rahaksi?

Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi. Jos palautat tuotteet ja olet käyttänyt maksutapana lahjakorttia, teemme hyvityksen lahjakortille, jonka saat sähköpostiisi. Lahjakortilla maksettaessa osapalautus on myös mahdollista.

Voinko peruuttaa lahjakortin?

Kyllä, sinulla on 14 päivän oikeus peruuttaa kauppa, mikäli lahjakorttia ei ole käytetty tai osaa siitä. Ota yhteyttä sähköpostitse asiakaspalvelu@halti.fi. Liitä mukaan seuraavat tiedot: tilausnumero, nimi, sähköpostiosoite.